Aktualnosci

16.03.2016

Haitian International 2015: Doskonałe wyniki w trudnym środowisku biznesowym

Stabilna sprzedaż i rekordowe zyski w trudnym środowisku biznesowym + + + Obrót na poziomie 7,34 miliarda RMB, 26.000 wyprodukowanych i dostarczonych wtryskarek +++ Wzrost sprzedaży wtryskarek elektrycznych oraz rozwiązań dwu-płytowych + + + Zrównoważony wzrost w aspekcie otwierania nowych zakładów produkcyjnych i centrów aplikacyjnych.

Haitian International, jeden z największych światowych producentów wtryskarek, ogłosił swoje wyniki finansowe za rok obrotowy 2015. Bazując na sprawdzonej strategii "Komunikacja budująca zaufanie, innowacyjność technologii "to the point", wydajność na rzecz zrównoważonego wzrostu i rentowności". Grupa Haitian wyprodukowała i dostarczyła około 26.000 wtryskarek, odnotowując przy tym obrót w wysokości 7,34 miliarda RMB (ok. 1,04 miliarda euro), co stanowi nieznaczny spadek o 3,0% w porównaniu do poprzedniego roku pozwalając tym samym utrzymać wybitną pozycję lidera w branży tworzyw sztucznych. Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki wzrósł o 0,1% do 1,33 mld RMB (ok. 188,5 milionów euro) w porównaniu do 2014 r.

Pomimo nieustającego trudnego środowiska operacyjnego, Grupa Haitian odnotowała łagodny spadek sprzedaży na rynku krajowym (Chiny) o 4,0% co stanowi 4,869.2 mln RMB (ok. 688,7 mln EUR). W przypadku rynków eksportowych Haitian International wprowadził innowacyjne produkty, umocnił swoją sieć sprzedaży a także podwyższył poziom zarówno usług przed - jak i posprzedażowych. W niektórych regionach, takich jak Wietnam, Kora, Indie, Europa i Meksyk, Grupa odnotowała imponujący wzrost sprzedaży. Sprzedaż eksportowa wyniosła 2.292 mln RMB (ok. 324.190.000 euro), co stanowi łagodny spadek o 1,6% w porównaniu do 2014 roku, drugi najwyższy do tej pory wynik sprzedaży eksportowej. Marża zysku brutto wzrosła do 33,0% w stosunku do 32,4% odnotowanych w 2014 roku, a zysk operacyjny wzrósł o 4,0% i wyniósł 1.545 mln RMB (ok. 218.530.000 euro).

Aby poradzić sobie z wyzwaniami na rynku w ciągu całego roku, Haitian International kontynuował swoją strategię rozwoju biznesu polegającą na konwersji rozwiązań zastosowanych we wtryskarkach hydraulicznych o małych tonażach w rozwiązania elektryczne oraz rozwiązań zastosowanych we wtryskarkach o dużych siłach zwarcia w rozwiązania dwu-płytowe, odnotowując znaczne postępy w zwiększaniu innowacyjności produktów. Sprzedaż w pełni elektrycznych wtryskarek Zhafir Serii Venus wzrosła o 29,5% co stanowi 675,7 mln RMB (ok. 95.570.000 EUR) odnotowując ponad 1600 zamówień, co stanowi wzrost o 46,2% w porównaniu do roku 2014. Sprzedaż dużych dwu-płytowych wtryskarek Haitian Serii Jupiter osiągnęła prawie 500 sztuk i wzrosła o 39,8% do 741,3 mln RMB (ok. 104.850.000 euro) w porównaniu do roku 2014. Udział sprzedaży wtryskarek elektrycznych Zhafir o małych tonażach wzrósł z 11,1% do 14,8%, a sprzedaż dwu-płytowych wtryskarek o średnich i dużych siłach zwarcia wzrósł z 19,5% do 28,5%. Seria wtryskarek hydraulicznych Mars II w dalszym ciągu pozostała najlepiej sprzedającą się serią wtryskarek i stanowiła prawie 70% całkowitej sprzedaży.

Aktualizacja na "Plus"

Patrząc w przyszłość, Pan Zhang Jianming, Dyrektor Wykonawczy i Prezes Haitian International, powiedział: "W ciągu ostatnich pięciu lat, stawialiśmy czoło różnym wzlotom i upadkom a także zmianom strukturalnym chińskiej gospodarki. W dalszym ciągu będziemy poruszać się w istniejącym środowisku wykorzystując wszelkie możliwości biznesowe co pozwoli nam jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję na rynku. Wprowadzimy znaczącą modernizację serii wtryskarek elektrycznych oraz dwupłytowych, które obejmują modele drugiej generacji wszystkich linii produktowych. Te działania pozwolą nam poszerzyć zakres korzyści dla naszych klientów a także zwiększyć nasz udział w rynku. "

Międzynarodowa Ekspansja

Efektywność produkcji oraz zrównoważony wzrost to kluczowe czynniki w procesie wzrostu uczestnictwa w globalnym przemyśle tworzyw sztucznych dla Haitian International. Konsekwentny rozwój możliwości produkcyjnych oraz usług serwisowych na różnych rynkach pozwolą zoptymalizować i udoskonalić obsługę klienta lokalnego. Showroom'y oraz centra aplikacyjne przygotowane do przeprowadzania testów form stanowią dla Haitian International równie ważny cel jak dostosowanie typów i wielkości wtryskarek magazynowych do potrzeb klientów oraz zwiększenie dostępności części zamiennych. W związku z tym, w 2015 roku, powstały nowe zakłady produkcyjne w Niemczech oraz Indiach, które zostaną oddane do użytku w roku 2016. Ponadto, istniejące już placówki Haitian w Brazylii, Vietnamie i Turcji zostały poszerzone o centra aplikacyjne. Nowe centra techniczne wraz centrami aplikacyjnymi zostały otwarte w Indonezji, Meksyku oraz Tajlandii.